Det er fredag - og uka har vært fylt med eplekake, rydding og kjedsomhet.

fredag 6. mars 2009

Hele denne uka har jeg hatt studieuke, eller slapp-av-sov-lenge-og-gjør-hva-du-vil-uke. Med andre ord har jeg ikke gjord så fantastisk mye av verdi - bare puslet hjemme og gjort meningsløse ting :-)

Jeg har vært på gratis shopping denne uka - i klesskapet. Ryddet hele skapet mitt, og fant masse klær jeg ikke har brukt på en evighet. Nå har jeg snudd om alt, og bestemt meg for å bruke de gamle, bortglemte klærne. Det var faktisk en del stilige klær der...




















På onsdag var jeg skikkelig husmor, lagde deilig lasagne og kjempegod eplekake. Christian sa jeg hadde overgått med selv med lasagnen, og jeg må si meg enig - den ble kjempegod. Hemmeligheten? Kanskje krydderet, kanskje de ti (!) kiloene med hvitløk, eller rett og slett at jeg er flink å lage mat (ja ja, selvfølgelig). Eplekaka ble også kjempegod *nam nam*
Kjøkkenbenken var full av godsaker den dagen. Lagde mitt eget kryddersmør - smør + hvitløk + krydder. Skikkelig godt...

Der var lasagnen ferdig, bare å sette inn eplekaka i en time nå :-o


Eplekaka ble kjempegod :-) Oppskrift og framgangsmåte:

Sett ovnen på 150 grader

Du trenger:
4 egg
200 g sukker
200 g smør
200 g hvetemel

Topp/pynt:
2-3 epler
sukker
kanel

Rør sammen ingrediensene, i skrevet rekkefølge. Hell over i ei ildfast form/kakeform. Skrell eplene, skjær dem i båter, og dander dem fint på kaka. Strø over med sukker og kanel (varier mengde etter ønske).
Sett midt i ovnen, og stek i en time (hvertfall). Pass på at den er helt gjennomstekt, vær tålmodig.

BOUN APETIT!


Ellers har jeg rota litt i skuffene mine - der hvor jeg finner hårpynt, smykker, ambånd, skjerf osv. Jeg har funnet ut noe: Problemet er ikke hva jeg mangler, men hva jeg faktisk har. Jeg har så mange skjerf og dingser at jeg ikke vet hva jeg skal velge å bruke...




Og et bilde av meg og verdens beste katt, Ingrid, til slutt:

Comments

No response to “Det er fredag - og uka har vært fylt med eplekake, rydding og kjedsomhet.”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger