Ikke mange dagene igjen

onsdag 25. mars 2009

I skrivende stund sitter jeg i et rom fylt til randen av pappesker og ting. Overalt hvor jeg ser eller går, er det ting. Om ikke mindre enn fire dager skal vi flytte - til, i følge rykter, Trondheims største sladrested - Olderdalen. Tiden vil vise hvor mye rykter som kommer til å svirre rundt oss da - kanskje vi blir ukens samtaleemne på nærbutikken.

Etter flyttingen kan jeg sove hvertfall en halvtime lengre hver morgen. Dette betyr at jeg kommer til å få enda mer energi enn jeg allerede har. I tillegg skal jeg, når snøen forsvinner, begynne å sykle. Jeg tenker det er på tide å komme i form igjen - har vært for lite i bevegelse etter jeg beveget meg fra Baillbyen til Bartebyen. Det er en ting jeg har trent da - armene. Jeg kan tross alt ikke sitte med hendene i fanget når jeg studerer tegnspråk. Og til høsten skal jeg begynne på natur- og friluftslinje, så jeg må nesten komme i form til det.

I helga var jeg og Christian en tur i Kristiansund. Vi kom fram sent på fredags kveld, og ble møtt med middag (lasagne), av to som ble kjempeglade for å se oss igjen - mamma og pappa. Lørdag formiddag passet jeg Martine. Det var litt guffent vær, så vi holdt oss inne. Mamma har raidet netthandelen igjen, så vi fant noen perler hun hadde fått tak i. Jeg og Martine lagde kjempesøte perlekjeder (!) Vi lekte også litt med Playmo.
Etterpå gikk jeg, Martine, Christian og Mamma til byen. Vi gikk en tur innom Vanndamman, men det var ikke mye vann der gitt. De har tappet ut alt vannet, for å legge betong i bunnen - noe som burde vært gjort for 150 år siden, med tanke på alle bakteriene som var der. Uansett, vi kunne hvertfall ikke mate fuglene. I byen var det tuilldaga, så vi fikk kjøpt litt småting på tilbud, og jeg kjøpte noe jeg har ønsket meg kjempelenge - fantasi. Så nå har jeg enda flere brettspill.
Fantasi
Monopol Norge
Norge Quiz
Posten Kunnskapsspill
Guinnes World Records
Trivial Pursuit DVD

Etter vi var på byen, var det bursdagsselskap til mormor. Der satt vi hele familen og spilte Fantasi - det var skikkelig morsomt. På søndag spilte jeg og Christian bowling, det gikk skikkelig dårlig for begge to. Jeg har ikke spilt så dårlig på mange år. På vei hjem på mandag, tenkte vi at vi kunne kjøpe litt billige bakevarer på fabrikkutsalget til Børset Bakeri, men det var ingen folk der. Vi kunne sikkert tatt med oss noen bakevarer, for ingen hadde oppdaget det likevel. Men det gjorde vi da ikke.
I går var jeg på jobb, og da bowlet vi - igjen. Blir mye bowling på meg for tida, men jeg skjønner ikke hvor jeg har gjort av skillsen, for det gikk minst like dårlig som på søndag. Første runde fikk jeg 81 poeng og andre runde fikk jeg 78 poeng. Den tredje runden gikk det veldig mye bedre - da fikk jeg 133 poeng, og dagens første strike (i flertall).
De kommende dagene skal jeg pakke, pakke og pakke - og jobbe litt med skolearbeid da.

Comments

No response to “Ikke mange dagene igjen”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger