Sprek - eller er det bare et spill?

onsdag 8. april 2009


Det er april, det er påskeferie, og det er vår. Dette så i går ut som tre gode argumenter for å ta frem sykkelen, og det var virkelig på tide. Jeg trådde til litt hardt i begynnelsen, tenkte ikke på at jeg ikke er like sprek som før, med det resultat at jeg fikk store vansker med å puste allerede før jeg kom til Skovgård (for de som ikke er kjent: det er ikke så veldig langt hjemmefra, ca fem min å kjøre). Etter det innså jeg at hvis dette skulle bli en suksess måtte jeg ta det litt mer med ro. Heldigvis er det nesten bare nedoverbakke og slett mark fra Skovgård til Lade Arena (der Christian jobber). Vel framme på Lade var jeg sprengrød i ansiktet, og ganske sliten.


Jeg parkerte sykkelen og gikk over til Ultra. Skulle egentlig bare kjøpe plumbo, men endte opp med å gå rundt i godt over en halvtime. Jeg ble riktig fascinert over alt de selger, deriblant drøssevis av ulike typer wok-sauser. Kjøpte foruten plumboen ei spennende suppe (Thai-suppe), Samba Oelek (Det er satans hot – bokstavelig talt! Noe for Christian det) og en deilig karamell-fudge overtrukket med lys og mørk sjokolade (nam, nam).


”Okei, kanskje på tide å sykle hjem igjen? Jeg kan prøve den nye brua som går over til Dalen, lurer på hvor jeg kommer da?” Jeg syklet over, og endte opp like ved Elkjøp (bak KBS). Da skal det nevnes at jeg bare noen dager tidligere, gikk fra Elkjøp, ned til HIST Leangen, og opp til Lade Arena, fordi jeg ikke visste av den brua. Jeg kunne spart meg en halvtime gange hvis jeg visste av den brua forrige uke. Jeg får trøste meg med at det ga litt ekstra trim da.


I alle fall, da jeg kom til KBS kjente jeg lukta av sjokolade, og tenkte ”Det kan da ikke skade og stikke innom Nidar en snartur. Jeg skal ikke kjøpe så veldig mye…” Jeg kjøpe for så vidt ikke så veldig mye, bare litt julesjokolade, tyggegummi og seigdamer. Jeg puttet alt oppi den søte handleposen min, og satte meg på sykkelen igjen, klar for hjemturen.


Forbi travbanen, over E6-en, via Skovgård, parallelt med E6-en og bort til Prix ved der jeg bor. Fra Prix og hjem maktet jeg ikke sykle mer. Det er vanligvis cirka fem-seks minutter å gå, og det er kun oppoverbakker. Jeg trillet sykkelen fint ved siden av meg, mens jeg konsentrerte meg om å gå. Vel hjemme parkerte jeg sykkelen, og satte meg på benken utenfor. Nøt den fine sola og noen seigdamer. Jeg synes jeg fortjente dem etter den lange turen min.


Resten av dagen tilbrakte jeg på sofaen, ganske sløv. Spiste fiskepinner til middag, og Mac&Cheese til kveldsmat. Utrolig nok er jeg ikke gangsperr i kroppen, spørs om kroppen bare har savnet å sykle. I dag har jeg bare fått sykt kløe i ansiktet – svetteutslett?


Nå skal jeg begynne å skrive en oppgave jeg skulle ha begynt på for over en måned siden. Den skal bare være på 3-4 sider, men det er så vanvittig vanskelig å komme i gang. Jeg må vel bare gjøre det hvis det skal bli noen fin karakter på meg om litt under to måneder. For de av dere som faktisk leser bloggen min – kos dere med bildene fra i går, og jeg starter på oppgaven.


Til venstre er Lade - til høyre er Strindheim

Resultatet av turen til Nidar
Ganske sliten etter sykkelturen

Comments

No response to “Sprek - eller er det bare et spill?”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger