Dette er Ingrid Elisabeth

torsdag 18. juni 2009

Navn: Ingrid Elisabeth og to navn til

Kallenavn:
IE - tanta mi begynte å bruke det da jeg var 7-8 år, og da har det bare blitt sånn. I for Ingrid og E for Elisabeth - enkelt og greit.

Bosted de neste tre årene:
Trondheim

Byen i mitt hjerte:
Kristiansund
Alder: I skrivende stund 20, men blir 21 når høstmørket begynner å senke seg over oss.

Sivilstatus:
Samboende med en morsom, bilgal nederlender - har vært sammen i fire år, og har ikke tenkt å endre på det med det første :o)
Denne sommeren fylles med: Jobbing på Havsteintunet omsorgsbolig.

Jeg tar bussen fordi:
Jeg digger å sitte en time på bussen for å komme meg til jobb, og en time på bussen for å komme meg hjem fra jobb. Men egentlig tar jeg bussen fordi jeg liker å gjøre ting (og må komme meg et sted for å gjøre det jeg vil), vil spare penger og samtidig spare miljøet.
Hvordan jeg redder verden: Jeg bruker egne handlenett, sorterer søpla, tar bussen, slår av lyset i rom jeg ikke er, vasker kun klær når maskina er full, leser avisa på nett, bruker ikke mer dopapir enn nødvendig, lar ikke vannet renne mer enn nødvendig når jeg pusser tenner, vasker koppene for hånd, bruker klærne en ekstra dag, selger eller leverer inn klærne jeg ikke bruker mer, kjøper fair-trade kaffe, mottar viktige papirer elektronisk og sikkert masse andre ting.

Ingrid Elisabeth med 5 ord:
Engasjert, blid, lettsinnet, humørspreder, nysgjerrig.

Når er jeg mest meg selv:
Når jeg føler meg trygg på omgivelsene, og folkene jeg er sammen med. Det skal ganske mye til for at jeg klarer å være meg selv fullt og helt. Jeg prøver, men det er ikke alltid like enkelt, og heller ikke alltid det passer. Jeg er en veldig sær og spesiell person som tenker og lurer på de merkeligste ting. Jeg må spørre om disse tingene hvis jeg skal være meg selv helt, og da ser folk rart på meg. Er nok bare to personer som har sett meg 100 % åpen om det jeg tenker på, og det er foreldrene mine. Jeg er dattera deres, så de må bare tåle rare spørsmål fra meg...

Hvis jeg måtte velge; døv, stum eller blind:
Dette er et spørsmål jeg har tenkt på mange ganger, og jeg har sånn delvis funnet svaret på det. Jeg elsker musikk, og vet ikke hvor godt jeg kunne klart meg uten. Men på en annen side har jeg vært tunghørt hele livet, og vet hvordan det er å ikke høre like bra som "alle andre". Stum; jeg sier uansett utrolig mye dumt. Og jeg kan tegnspråk, så jeg får fremdeles sagt det jeg vil si. Og jeg elsker å skrive, så der også får jeg uttrykt meg. Blind; Jeg har sett mye her i livet, men fremdeles er det mye jeg vil se og oppleve. I tillegg elsker jeg å ta bilder og se på naturen. Og jeg liker å sitte på dataen og å se filmer. Jeg tror jeg ville mistet sansene/evnene i prioritert rekkefølge; taleevnen, hørselen og til sist synet.

Hvilken blogg liker jeg best (i hele blogguniverset):
Jeg regnet egentlig med at dette spørsmålet ville komme opp, så jeg har tenkt litt på det fra før faktisk. Det er en rekke blogger jeg følger fast, og ingen av dem ligger på blogg-toppen. Jeg leser ingen av de mest "populære" bloggene, nettopp fordi de er så populære. Mange av de mest leste bloggene er litt blærete og overfladiske; a-là "jeg er best, les om meg". Den bloggen jeg følger som har flest følgere er Regine Stokke sin, men hennes blogg er litt annerledes, siden hun skriver om sykdommen sin. Så til poenget; hvilken blogg liker jeg best? Jeg har to stykker som topper, men jeg må vel velge... Jeg har nå gått gjennom begge bloggene, og min favoritt blir den det blir fordi; Hun skriver veldig variert, og om mange temaer som opptar meg. Hun har en veldig glad blogg. Hun skriver om spennende ting man kan spise, og jeg blir kjempefristet til å prøve det. Derfor blir hun min favoritt. Er vel ingen overraskelse da, at jeg snakker om Silje sin blogg?

Hva gjør meg lykkelig:
Jeg blir lykkelig av så mangt. Jeg er generelt sett en veldig lykkelig person. Hvis jeg kan gå kjempelenge og bare ta bilder av det jeg ser. Fine solnedganger, spesielt hvis jeg kan dele den med en annen person eller kameraet. Å ligge på plena når det er sol og varmt med musikk i ørene. Å sovne sammen med kjæresten. Det skal ikke så veldig mye til før jeg blir lykkelig. Man burde heller spørre hva som gjør meg sint (men det skal jeg ikke svare på, og jeg tror faktisk ikke at jeg vet svaret heller).
Hva er favorittordet mitt: Mitt favorittord er egentlig ikke noe skikkelig ord, men noe jeg har satt sammen selv. Det er på nederlandsk, og med mine begrensede ferdigheter i nederlandsk, blir dette ordet søtt; POEPZAK. Det betyr (i følge meg) drittsekk. Man kan egentlig ikke si dette på nederlandsk, men så kommer grunnen til at det likevel er mitt favorittord; det var dette jeg kalte Christian i begynnelsen av forholdet vårt. Og han lo og smilte så forelsket. Det ligger en god del følelser gjemt bak det ordet for min del, og derfor er det mitt favorittord :o)

Hvilket dyr ville jeg vært:
En fugl - for da kan jeg fly over verden, se hva jeg vil og ha oversikt over det som skjer.
Mitt favorittrom: Kjøkkenet. Jeg har de siste årene blitt veldig glad i å lage både mat, kaker og andre ting som kan spises. Jeg har gått til anskaffelse av flere kokebøker, hvor jeg finner inspirasjon til nye ting å lage. Med tiden har jeg også blitt flinkere, og da blir det ekstra morsomt.
Det beste jeg kan spise: Jeg er veldig glad i mye forskjellig mat, men for å trekke fram en spesiell favoritt; tagliatelle (delvis al dente), helstekt kyllingfilét skjært i strimler. Det hele toppes med olje og grovkornet havsalt og en klatt rømme :o)

Hvilke steder jeg har jobbet: Jeg har prøvd mye forskjellig, men tror jeg nå har funnet min "nisje".
-Da jeg gikk i 6. klasse begynte jeg som trillepike, tok barnevaktkurs, og tjente godt over 1000 kr i mnd på å sitte barnevakt. Dette var jobben min fram til jeg begynte på videregående.
-Den første skikkelige jobben min var som produkt-reklamerer (selger?) for Galleberg. Jeg skulle stå på butikker og dele ut produkter. Jeg fikk bare jobbe én gang, så det var tydeligvis ikke jobben for meg.
-Etter det begynte jeg på Bunnpris - butikk er butikk, ikke noe for meg.
-Jeg har jobbet i avlastningsbolig for psykisk utviklingshemmede barn og ungdommer - utrolig givende arbeid.
-Brukerstyrt personlig assistent for en 5 år gammel psykisk utviklingshemmet gutt - jeg jobbet med han i et år, hjalp til hjemme hos familien, tok han med på forskjellige aktiviteter. Det er et arbeid jeg virkelig savner. Og det var vel egentlig den jobben som fikk meg til å innse at jeg ville bli førskolelærer.
-Det siste året har jeg jobbet som støttekontakt - det er spennende, men ser ikke noe framtid i det.
-Nå i sommer jobber jeg på en omsorgsbolig, med eldre - helt greit arbeid, men det er barn jeg virkelig ønsker å jobbe med i framtiden.

Favorittmusikk: Jeg hører stort sett på det meste, og jeg har endelig klart å venne meg til Dimmu Borgir også. Men jeg har tre favorittgrupper, som jeg også kjøper plater av; Postgirobygget, D.D.E. og Vamp. Jeg har faktisk ni plater av D.D.E.
Det beste PC-spillet som finnes: Det er uten sidestykke The Sims. Jeg har The Sims 2 med 10 utvidelses-/stæsj-pakker. Er litt Sims-nerd, men det er en fin måte å slappe av på.

Hvilke spill-konsoller jeg har: Play Station 2 (rosa), Play Station 3 og Nintendo DS (grønn). I tillegg spiller jeg en del på dataen.
Hvilke spill (ikke elektroniske) har jeg stående i hylla:
- Fantasi (kreativitet)
- Norge Quiz (kunnskap)
- Posten (kunnskap)
- Guinnes World of Records (kunnskap)
- Monopol Norge (strategi)
- Trivial Pursuit DVD (kunnskap)
- Mikado (pinnespill)
- Yatzy (terningspill)
- Kortstokk x3

Som dere kan se har jeg er overtall av kunnskapsspill, fordi det er det beste som finnes, i tillegg til Fantasi. Spill som gjør at du må tenke eller bruke fantasien - love it. Jeg er ikke like glad i for eksempel Monopol. Det å kaste terning og flytte en brikke er ikke helt min stil.

Det mest besøkte nettstedet for min del: Facebook - definitivt.

Hvilken shampo jeg bruker: The Body Shop
Ginger Anti-Dandruff Shampoo. Det er den som fungerer best mot eksem av alt jeg har prøvd. (Tips tas i mot med takk).
Hvilken parfyme jeg bruker: Lacoste Touch of PinkHvilke blad jeg leser fast: Det Nye, Shape-Up og Pondus.

Hvor mange filmer jeg har stående i DVD-hylla: Jeg tror jeg lar bildet snakke for seg.

Da var det nok unødvendig informasjon om meg for ei stund... Det ble litt langt, jeg beklager dette :o)

Comments

2 Responses to “Dette er Ingrid Elisabeth”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Det går bra med meg :) Jobber en dag i uka i barnehage, men ellers har jeg bare fri og nyter livet :) Selv om jeg skulle ønske det snart ble sommer og sol.

Skikkelig gøy å lese svarene dine :D Og ekstra bra ble det med bildene :o)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger