Hjemmelagde cookies

onsdag 17. juni 2009

I dag kom husmora i meg fram, og jeg lagde cookies - helt fra grunnen av.
Det ble to typer; en med havregryn og rosiner, og en med kakao og peanøttsmør.

Grunnoppskriften hentet jeg fra en pakke Café Bakeriet-cookies. De hadde ikke tranebær på butikken, så da måtte jeg lage uten det. Men resultatet ble upåklagelig, og dette skal jeg lage flere ganger.

Jeg fikk det også for meg at jeg skulle lage noen helt spesielle til Christian, så da ble det kakao og peanøttsmør. Da droppet jeg havregryn og rosiner. Jeg tilsatte litt mer mel, 3 ss kakao og 3 ss peanøttsmør. De ble litt tørre, så litt mer væske kunne vært en idé. Men smaken ble uansett god.

Følg framgangsmåten i oppskriften her, og lag dine egne spennende varianter.
Banan eller annen frukt, sjokoladebiter, brunost, chili - alt kan prøves...


Alle ingrediensene står klare til bruk
Ruller (klattet) til lange pølser, før de ble satt i kjøleskapet
Fine klatter
Veeente
De ble kjempefine. Jeg fryktet de skulle flyte utover, men det gjorde de ikke.
Havregryn og rosin-cookies
Peanut-chocolate-cookie

Comments

2 Responses to “Hjemmelagde cookies”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Spennende cookies! FLINK du er!:)

Og takketakk, kaken ble til og med god. Og ja, vi får håpe han husker laderen, gjør han det kommer det videoblogg i kveld en gang.

Sv: der er du ja! :)

Jo det går bra med meg. Er hjemme i Kristiansund men har ikke fått meg jobb...enda. Gikk kjempebra på mappeinnleveringa (eksamen), fortsetter på interiør neste år:)

Driver med du da?

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger