Ik ben vol - ut av kontroll

lørdag 13. juni 2009

Ja, det er en grunn til at jeg valgte denne tittelen - to faktisk.

"Ik ben vol" er nederlandsk og betyr "jeg er mett" - og det er jeg nå :o)
"Ut av kontroll" er en av sangene på den siste plata til DDE, som jeg kjøpte i går. Jippi! Hurra! Endelig! Jeg har venta lenge nå.

Sist DDE kom med ny plate var i 2007 - alt for lenge siden.
Sist Postgirobygget kom med ny plate var i 2007 - også alt for lenge siden.
Vamp derimot kom med ei nydelig plate i høst, men Vamp hører mest til høsten og vinteren.

Nå har jeg da endelig kjøpt meg den nyeste plata til DDE, og den er vanvittig koselig å høre på. Det er ikke så mye trøkk i sangene, slik som noen av de gamlere platene. Dette er ei nachspiel-plate, eller ei plate som er god å høre på når man tar bussen til jobb halv sju om morran. Derfor passet det utrolig bra at jeg kjøpte den akkurat nå. Jeg var veldig spent da jeg satte på den første sangen i morges - er det bra? Jeg har blitt skuffet før, og jeg liker vanligvis ikke sangene til DDE de første 2-3 gangene jeg hører dem - jeg må lære sangene først, og forstå meningen bak dem. Men denne gangen likte jeg sangene fra første gang jeg hørte dem.

Jeg har også hørt rykter om at Postgirobygget har ei ny plate rett rundt hjørnet, hvis den ikke er kommet ut allerede. Jeg får vel vente til neste måned med å kjøpe den, så har jeg noe å glede meg til.

Hva synes du om DDE og Postgirobygget?

Ellers i dag har jeg vært på Mercur en tur, og kjøpt verdens fineste nøkkelring - av Silje.


Har du kjøpt nøkkelring av Silje?

Til middag i dag har jeg spist...hjemmelaget mat. De siste dagene har middagene bestått av; ferdigpizza, makaroni eller ingen middag i det hele tatt. Men i dag er det lørdag, og da må man spise skikkelig.

Maten ble:
Pitabrød med stekt kyllingkjøttdeig (krydret med salt, pepper og dill)
Stekte poteter (som først var kokt, krydret med salt og dill. Takk for tips Silje)
Grønn paprika (det smaker litt sukkererter og litt "u-godt")
Tomat (friskt og godt)
Rømme

Og jeg ble skikkelig mett, men ikke satt - bare mett på en god måte.

Hva synes du om matboksen min i bakgrunnen?

Har du spist noe spennende de siste dagene?

Comments

2 Responses to “Ik ben vol - ut av kontroll”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Hihi, jeg husker deg, og jeg fikk faktisk en magefølelse av at du var en blogger når du var der. Du skulle sagt hei! :)

Kult at du likte poetene! Det er dødsdigg. Nå er jeg stappmett på maki. naaaaam :9

DDE har jeg ingenting til overs for, men Postgirobygget er greit. Minner meg om sommer :)

Maten så digg ut! :)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger