Christian har bursdag - matlaging!

tirsdag 7. juli 2009

I dag har min kjære Christian bursdag, og nå mens han er på jobb, har jeg bosatt meg på kjøkkenet.
Jeg tenkte i utgangspunktet å lage en enkel wok og ei lita kake. Jeg burde kjenne meg selv såpass godt nå - det ble ikke bare med ei kake.
Jeg har laget;

Hjemmelaget tomatsuppe med risnudler og kylling
Cola-sjokoladekake
Marshmallow-on-a-stick

Hvorfor? Fordi han fortjener det.

Hjemmelaget tomatsuppe med risnudler og kylling

Oppskriften på tomatsuppa fant jeg her. I tillegg har jeg hatt i litt paprika og squash - man tager hva man haver.
Skjær ønsket mengde kyllingfilét i strimler, marinér i olivenolje + gastromat før den stekes.
Tilbered risnudlene som angitt på pakken.
Legg risnudler og kyllingfilét i ei skål, og øs tomatsuppe over. Topp det hele med revet ost av ønsket type.
Servér gjerne sprøstekt brød til.

Cola-sjokoladekake

Du trenger:
Toro langpanne sjokoladekake
0,5 l cola
(resten av ingrediensene står på kakeposen)

Tilbered kaken som angitt på posen, men erstatt vann med cola.
Til glasuren erstatter du kaffe med cola.

Pynt så kreativt som du vil.


Marshmallow-on-a-stick (tips hentet herfra)

Du trenger:
Marshmallows
Melkesjokolade (eller annen sjokolade)
Kokos
Nonstop/m&m's/kakestrø
Evt annen pynt
Grillpinner i tre

Stikk marshmallows på grillpinnene, en på hver pinne. Legg klar pynten i forskjellige skåler. Smelt sjokoladen i vannbad. Dypp marshmallowsen i sjokoladen, og dykk i kokos/sett på en nonstop osv. Sett i glass til tørking. Pass på så de ikke rører borti hverandre.

NYT DET!


Huseieren ga meg en bukett med roser så bordet ble ekstra fint :o)
Og Christian ble kjempeglad for overraskelsen.
Alt i alt en vellykket dag.
Har du laget noe spennende mat i det siste?

Comments

4 Responses to “Christian har bursdag - matlaging!”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Mmmmmm! Det så digg ut :d Hva smaker colasjokoladekake?? Går ut i fra at det smaker cola og sjokolade, men klarer liksom ikke helt å se det for meg ;)

colakake?? Er DET godt?? spennende, uten tvil! Marsmellows'ene var døskule :)

sv: jaa sommeren er herlig. Ikke idag siden det begynte å regne, men vært bra ellers. Håper du også har en fin sommer!

Cola-sjokoladekake smaker akkurat som vanlig sjokoladekake - SKUFF! Men den ble veldig saftig og god da. Kanskje det er hemmeligheten? Eller kanskje den smaker mer cola hvis jeg lager den fra grunnen? Kanskje jeg skal prøve å lage med fanta en gang? Alt kan prøves :p

Det der har jeg faktisk smakt, en lite bit av himmelen spør du meg :D Nei, nå må jeg nesten bake en kake eller legge ned dataen, det er så utrolig mye som frister her! :D

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger