Ingefær-te, spennende blogger og nostalgi

torsdag 9. juli 2009

Dette innlegget skal rett og slett bare (i utgangspunktet) handle om ting som er skikkelig bra og kos. Og så blir det litt om blogger og fravær av finvær og latskap. Men dette skal i det store og det hele være et positivt innlegg (slik stort sett alle innleggene mine er).

Jeg har hatt veldig mye fri de siste dagene. Dette, kombinert med fravær av finvær (nei, det er ikke nødvendigvis styggvær selv om det regner) og ei lat frøken, har har ført til at denne uken er blitt uken for nettsurfing. Med surfingen følger det oppdagelser av nye nettsider, og da i overtall oppdagelsen av blogger.

En handler om interiør og å gjøre noe nytt av noe gammelt. Jeg får så lyst å flytte til et stort hus på landet, og lage nettopp noe nytt av gamle ting. Inntil da får jeg trøste meg med å bruke gamle ting, som den fine røde kasserollen min, og de fine retroinspirerte te-koppene jeg har kjøpt på Indiska. Jeg har også ei te-kanne i terakotta/keramikk, med bast-håndtak - veldig stilig.På kjøkkenet har jeg ei rød fin hylle, hvor det er meningen at jeg skal ha litt sånn halvveis nostalgiske ting, men som fremdeles har en viss funksjon. Der har jeg satt våre fine matbokser av blikk (en fra Norge, en fra Nederland og en fra Belgia). I tillegg står det krukker der med mel, sukker og havregryn, samt to vannflasker i glass fra Ikea.
For å toppe det hele har jeg fått verdens fineste dominospill fra mamma og pappa, som de kjøpte til meg i Danmark. Da mangler jeg bare noen å spille med.
En annen blogg jeg har funnet (etter tips fra Bente), er Virrvarrs blogg om...alt mellom himmel og jord. Det må rett og slett bare sjekkes ut.

Dere som følger bloggen min, har sikkert allerede skjønt at jeg er glad i å lage mat, og er på stadig jakt etter ny inspirasjon. Blogging er genialt for å dele og finne oppskrifter, og endelig har jeg (takket være Bente, igjen) funnet en blogg som handler om mat - spennende mat. At den handler om vegetarisk mat er bare et ekstra pluss. Da lager jeg bare noe kjøtt attåt hvis jeg føler for det. Lyst på inspirasjon til matlagingen? Sjekk ut Veggie in Norway.

Det var på denne bloggen jeg fant "oppskrift" på ingefær-te. Kok opp vann. Ha hvitløk og ingefær i presskanne eller tekanne. Hell over kokende vann. La det trekke ei stund. Finn fram favorittkoppen, ha oppi brunsukker (hvitt er visst ikke like sunt) og sitronsaft. Hell over frisk og varm te. Nyt!

Jeg har også lagt til noen blogger til i "Digge Blogger"-lista mi, så sjekk dem ut hvis du er interessert.

Dagene fylles som sagt med surfing. I tillegg nyter jeg en kopp te eller kakao, spiser mitt deilige hjemmelagede godteri (marshmallow-on-a-stick) og hører på musikk (Postgirobygget eller p4). Og det skal jeg fortsette med akkurat !

Hva synes dere forresten om det at jeg har forskjellig størrelse og farge på ting jeg vil framheve? Er litt usikker på om det kanskje ble litt mye...

Comments

7 Responses to “Ingefær-te, spennende blogger og nostalgi”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Om du liker nostalgi, sjekk ut Kremmerhuset :) Der finner du utrolig masse morsomt. Vi innredet hele kjøkkenet med saker derifra, før tingene etterhvert formerte seg til stue, soverom og bad :)

Du kan eventuelt gjøre slik som vi gjorde. Vi kjøpte litt etter litt, og til slutt hadde vi en merkelig blanding fra Kremmerhuset, Indiska, vi hadde endel merkelig antikk fra Cuba og Frankrike :) Evig sammensurium.

Håper du finner noe av interesse inne hos meg :)
Jeg likte bloggen din, den var sjarmerende :)

Mylian Amaretti

Så herlig kasserolle! :D

Jeg så godt hvilke punkt som var dine, og hvilke som var mine. Arti vri :D Og jeg er enig i at dersom man ikke stemmer så kan man ikke klage. Jeg har bare ikke innsett det før nå. Ikke har jeg hatt noe å klage på heller :P

God helg!

Og forresten: jeg likte ulike fonter og farger jeg :o)

Likte oppsettet på innlegget, ble bra. Og jeg kjente deg igjen ja :) Sa hei til deg jeg og, men usikker på om du hørte det? dere gikk så kjapt, var ikke typen like begeistra for butikken som det vi er? *ler*

Blomsten øverst er forresten helt suupernydelige! Elsker dem!

ååh, du hører dårlig?
Hihi ja regna med det var lukta, er en del som må snu i døra ofte. Syns også at veita-kremmerhuset er finest, byhaven er så typisk kjøpesenterbutikk. sommerveita har sjarm.

fantastisk det første bildet der <3

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger