Sommerferie i nord (Harstad)

fredag 7. august 2009

Tidlig tirsdag 28. august satte vi oss i bilen, og vendte nesa oppover mot Harstad. Vi inkluderer meg, min kjære Christian, hans foreldre, bestemor og to søstre, samt to av Christians nieser.
Første dag skulle vi kjøre opp til Rognan, for å sove der ei natt. Det tok 7-8 timer, pluss pauser underveis. Vi hadde rastepause ved Nordlandsporten. Det var skikkelig godt å spise litt, da jeg var fryktelig sulten.
Et annet stopp jeg husker, er da vi stoppet midt oppe på Saltfjellet - ved Polarsirkelen. Det var litt tøft å tenke på at nord for dette punktet er det aldri sol om vinteren, og sol hele sommeren.
Resten av veien fram til campingen bestod stort sett av trær på begge kanter - kjedelig, kjedelig, kjedelig!
Da vi kom fram til Rognan Fjordcamping, var alle skrubbsultne. Det var ingen stekeovn på campingen, så vi kunne ikke steke pizza. Det var heller ingen som orket å stå over kjelene etter den lange dagen i bilen. Derfor bestemte vi oss for å bestille take-away; kinamat. Det var fantastisk godt. Vi satte oss alle sammen inne i den ene campinghytta - der det er hjerterom er det rumperom... Jeg var så sliten at jeg ikke sa et ord under middagen, jeg satt der helt i min egen verden og spiste. Så godt har kinamat aldri smakt.

Neste morgen, onsdag, kjørte vi videre oppover mot Harstad. Vi kjørte ganske direkte opp til Bogenes, hvor ferga gikk til Lødingen. Den tok en times tid, så det var godt å slippe unna bilsetet ei lita stund. Etter ferga kjørte vi direkte til Harstad. Hvordan den turen var - det vet jeg ikke. Jeg var så sliten at jeg sov resten av veien.


Nordlandsporten
Trær og vei og trær og vei så langt øyet kan se
HVEM kaller vertshuset sitt for BIMBO?
Polarsirkelen
Endelig framme ved ferga
Den første kvelden i Harstad skulle jeg og Christian stå for middagen. Å lage middag til 8 personer er ikke noe hverken jeg og Christian har stor erfaring med, så vi valgte den enkle løsningen; pastagryte. Og gjett hva; det ble kjempegodt.
En av dagene hadde jeg og Christian fotoshoot - og han har faktisk en liten fotograf i magen han også (han må bare finne den...) Jeg er veldig fornøyd med det bildet der jeg ligger på magen :o)
Jeg skulle på død og liv prøve å sette meg inn i det nettet som hang i hagen - hvem vet hva det egentlig er for noe. Jeg hadde en teori om at det var ei hengekøye, men jeg ble liksom aldri helt klok på det.


IE i kjent positur (??)
Hva synes du om dette bildet?
En annen dag fant jeg og Christian ut at vi skulle gå tur. Vi gikk ned til sjøen, slappet av litt, kastet stein i vannet (som Christian var veldig ivrig på at jeg skulle fotografere), satte oss ned på ei brygge og bare så inn over fjorden. Kjempekoselig var det. Og det var litt godt å bare være oss to ei lita stund også.
På tur opp til hytta igjen, gikk vi gjennom skogen. Da fant jeg to sykler som stod parkert - som jeg selvsagt måtte ta bilde av. Resultatet ser du lengre ned.

I LOVE YOU
DISSE FINE SYKLENE I SKOGEN - HVA SYNES DU?
Lørdag var det store dagen, og hovedgrunnen til at vi reiste opp til Harstad. Da skulle lillesøstera til Christian gifte seg. Christian hadde kjøpt en kjempefin dress, og han ble ekstra HOT (!) i den ;)
Klossete som jeg er, klarte jeg selvfølgelig å søle cola på den, så store deler av kvelden måtte han gå i dongribukse og dressjakke. TYPISK...

Festklar frøken
På søndag var det litt lite å gjøre på begynnelsen av dagen. Jeg og Hannah (ei anna søster av Christian, han har 5 stk) bstemte oss derfor for å dra på blåbærtur. Det var kjempekoselig; vi plukket blåbær og snakket om alt mulig.
Litt senere ble det tid for grilling med flere av de som hadde vært i bryllupet, og etterpå var det fotballkamp - Norge mot Nederland (eller familiene mot hverandre). Dessverre vant Norge (brudgommens familie) - men skitt au.
Søndag kveld pakket vi, og mandag morgen vendte vi nesa hjemover igjen. Vi dro fra Harstad klokka ni om morgenen, og jeg la hodet på puta mi klokka fem på natta. ALDRI MER! Det passer nok best med ei overnatting på veien ja.

Alt i alt; en kjempefin ferie. Jeg storkoste meg. Da blir det spennende å se hvor jeg og Christian reiser neste år :o)

Dette var min sommer, hvordan har din sommer vært?

Comments

7 Responses to “Sommerferie i nord (Harstad)”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Likte du Harstad? :)

"Bimbo"? Haha. Slike plasser du reiser på ferie altså...

Så fin blogg du har IE!
Har sneket her litt før, men ikke vært høflig nok til å legge igjen kommentar. -Skal bli flinkere heretter. :)

Klem fra Linda

Så mange herlige bilder! Ser ut som du har hatt en knall ferie :D Bildet av deg var kjempefint :o) Od de syklene der er akkurat sånn som jeg har lett meg ihjel etter de siste månedene! Jeg vil ha en gammel og søt sykkel, men det er vist umulig å oppdrive her i Trondheim. Så da ble det en ny og litt søt en istedet :P

Sommeren min har bestått av travle dager på jobb, en ukes ferie i Horten, masse fotografering og mange herlige finværsdager i Trondheim :o)

Hhahahhahaha, BIMBO!!!! :D

Kjenner noen som har jobba på Bimbo jeg faktisk , haha.

bimbo
så artig

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger