Jeg vil vinne! :D

torsdag 27. august 2009

"Veggie in Norway" har konkurranse på bloggen sin, hvor man kan vinne et gavesett fra Lush.
Konkurransen er som følger (direkte sitert fra bloggen);

"For å delta i konkurransen gjør du følgende: knips et bilde (kamera, mobil…eller tegn en tegning om du heller vil det) av din (vegetariske) middag, og post bildet på bloggen din med link til denne bloggposten – legg igjen en kommentar her så vi finner bloggposten og bildet ditt. Har du ikke blogg kan du sende bildet ditt til meg på mail (norwayveggie@gmail.com), så poster jeg det her på bloggen. En beskrivelse av hva du har tatt bilde av er også flott! (Bildet må være tatt etter konkurransestart;o)"

Siden maten skal være vegetarisk, måtte jeg ta et dypdukk i "skuffen" med bilde av all mat jeg har laget, og tilfeldigvis fant jeg igjen denne fantastisk gode salaten jeg har laget flere ganger tidligere.


PASTASALAT

Dette er en enkel og frisk sommersalat (som også funker fint nå til høsten). Jeg har laget en veldig stor porsjon på bildene, men i oppskriften er det gitt for en porsjon.
Grunnoppskriften er hentet fra Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt, og så har jeg i tillegg tilsatt noen ekstra ingredienser.

Du trenger:

Salat:


60-70 g pastaskruer (to never)
1/2 avokado
litt sitronsaft (så avokadoen ikke blir brun)
1/2 rødløk el. 1 vårløk
1/6 honningmelon
1/4 mango
1/2 rød paprika
1/2 grønn paprika
Olivenolje
Havsalt
Dressing:

1 ss majones
1 ss yoghurt naturell
1 hvitløksbåt finhakket
havsalt
nykvernet pepper
litt sitronsaft

Tilberedning

Kok pasta etter anvisning på pakken, skyll i kaldt vann og la den renne godt av seg. Hell over litt olivenolje og en knipe havsalt, bland godt.
Skjær grønnsakene/frukten i små biter, bland med litt sitronsaft, og bland med pastaen.
Bland ingrediensene til dressingen, og rør inn med salaten. Oppbevares i kjøleskap til servering.
Serveringstips:

Sommeren er grilltid, og denne salaten passer utmerket til for eksempel grillet kyllingfilét.

BOUN APETIT

Comments

4 Responses to “Jeg vil vinne! :D”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Den salaten så nydelig ut!!!

SV: Jeg har ikke flyttet langt, bare noen hundre meter haha

Det så godt ut - mango er jo bare snadder! =)

Åh, det så skikkelig godt ut! :D Lykke til i konkurransen :o)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger