Klassetur er GØY !

onsdag 2. september 2009

Noen som var ute i regnværet i går da himmelen åpnet seg og det tordnet? Det var jeg - og det var kjekt!

I går reiste jeg på klassetur med klassen min. Dette er hva vi/jeg gjorde;

- Sovet i lavvo (ingenting er som å sove utenfor husets fire vegger av og til)
- Padlet over et par vann og inni noen trange "elver" (det var dødsdigg å endelig få padle igjen)
- Badet i en innsjø (det var kaldt, men jeg svømte faktisk flere ganger)
- Sett etter bever (men vi så ingenting)
- Spilt kort (og slått handa i bordflata litt vel mange ganger pga engasjement i spillet)
- Dansa polinese, reinlender og polka ute i regnet (vi har gale lærere, men gøy var det i alle fall)
- Gått tur i gjørme, myr og på sti (og prata med folk mens vi gikk)
- Sunget fine sanger (så alle fikk vite at jeg ikke kan å synge)
- Hatt orienteringslek med "boksen går"-stil (finne en post, slå på stokken, finne neste post osv, og samtidig ikke bli tatt av den som "har'n")
- Mista helt retningen under orienteringslek med kart og kompass (men vi fant fram til slutt)
- Lekt apekatt (mens andre i klassen var hest, ku, sau, hund, katt osv - apekatt faktisk... Vi måtte lage dyrets lyd, og finne de andre av samme art - hva sier en apekatt da?)
- Plukket blåbær (og satt meg i ei blåbærtue så jeg ble blå i rumpa)
- Grillet (fram til himmelen åpnet seg og alle løp inn på låven)
- Drukket pulverkaffe (som ikke kan måle seg med vanlig kaffe eller en deilig kopp med kaffe latte)
- Laget havregrynsgrøt på stormkjøkken inne i lavvoen (og det ble kjempevellykket)
- Lekt pinneleken og nesten gått ut i spagaten (kast en pinne ved foten til din sidemann. Hvis pinnen står, må sidemannen flytte foten til pinner)
- Testa om soveposen funket ute (og det gjorde den)
- Funnet ut at mine GoreTex-joggesko og regndressen ikke er så fantastisk vanntette (må ha med noe i reserve neste gang)
- Ligget på magen i lavvoen og sett på lynet (mens vi telte hvor lang tid det tok før vi hørte at det tordnet)
- Sovna på magen (mens jeg hørte at regnet trommet på teltduken)
- Tatt kjempefine bilder av en nydelig solnedgang (og noen av dem ligger her)
- Funnet frosk (og glemte å gi den et kyss)
- Hatt med fantastisk sporty tolker på hele turen (og jeg er mektig imponert over dem)
- Funnet igjen motivasjonen til å ta bilder (etter en måneds pause - ENDELIG!)
- Hatt en vannvittig, sinnskykt bra tur (og jeg gleder meg allerede til neste gang)



Var du ute i regnværet i går? Synes du det er gøy å dra på telttur, og alt det som hører til?

Comments

10 Responses to “Klassetur er GØY !”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Frosk! hihi. Men nei, ikke sånn overbegeistra for telt.

Nei mente ikke en str for stor, men en størrelse større enn en for liten, altså slik at den passer. hehe. skrev det kanskje litt klønete.

Så herlige bilder! Det nedreste var jo helt nydelig :D Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å sove utendørs. Jeg er ikke noe friluftsmenneske, så jeg har aldri vært på telttur i mitt voksne liv. Men jeg tror jeg hadde likt det ;)

SV: Jeg skjønner hva du mener... Jeg er litt lei blogging selv for tiden... :/

Heldig du er som har jakke du kan bruke i år også! Sparer penger på slikt. Forhåpentligvis slipper jeg å kjøpe ny jakke igjen neste år da. ;)

Æsj, nå skulle jeg ønske jeg var i trondheim og var tolken din! ;) tolkene storkoste seg nok selv om det var lange dager, er ikke hver dag man får vært med på noe sånt! Og jeg er helt enig med deg, det er ikke bare hørende som skal vite hvordan de bruker stemmeretten sin. Alle, både media og politikerne, må skjerpe seg! Skulle tro alt var på plass for alle denne valgrunden, men ser ut som vi må vente 4 år til for å se om de har lært...

sv: halla! sushi med scampi er fullverdig sushi det og, siden det fins så utrolig mange forskjellige typer. Utrolig mye er fritert, faktisk! du finner nok noe du liker. Siden det er bare to rene sushisjapper i Trondheim så må jeg nesten anbefale Sushi Bar. De vet hva de holder på med. Litt dyrt, men det er verdt det. Take Away eller sitte i restauranten, som også er veldig trivelig. Ligger på hjørnet Fjordgata/Munkegata, rett ved Big Horn Steak House.

Ser at marit har skrevet sushi bar over her, og JA! ikke TENK på kyoto en gang, veldig dårlig mat. sushibar er digg.

Og ang plugger, så nei det er ikke vondt. man går ikke fra 0 til 16 mm på en dag liksom, ;)brukte 10 mnd ca jeg.

SV: Jeg bruker PS ja :)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger