En uke full av selvmotsigelser

lørdag 24. oktober 2009

Jeg har storkost meg denne uka.
Jeg har vært stressa denne uka.
Jeg har hatt det morsomt denne uka.
Jeg har vært kjempesliten denne uka.
Jeg har lært masse nytt denne uka.
Jeg har vridd hjernen denne uka.

Okei, fra spøk til alvor; jeg har startet i praksis.
Det er kjempemorsomt, og jeg lærer så vanvittig mye. Jeg får se nye sider ved meg selv, og jeg utvikler meg hele tiden.

På den andre side (jeg som alltid er så positiv); jeg er drittlei av å skrive praksiskontrakt, for det er så mye som skal være med:

- Informasjon om barnehagen
- Barnehagens forventninger
- Øvingslærers forventninger
- Mine forutsetninger
- Mine forventninger
- Mitt pedagogiske grunnsyn (med teori, kildehenvisning og eksempler)
- Mål for praksisperioden (med teori og arbeidsmetoder)
- Veiledning (tid, sted og mål)
- Arbeidsplan for hele praksisperioden (legge opp ei plan for hva jeg skal gjøre de 6 ukene jeg er i barnehagen)

Dette skal jeg rekke å skrive, i tillegg til at jeg er i barnehagen i 6 timer hver dag + møter og veiledning.

Men uansett; når jeg blir ferdig med kontraktet skal jeg konsentrere meg om å lære og observere.

Har du noen gang skrevet en så komplisert praksiskontrakt?

Comments

One response to “En uke full av selvmotsigelser”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Jeg har aldri skrevet en praksiskontrakt :/ Men kommer sikkert til å gjøre senere i livet, gruer meg!
Høres artig ut å jobbe i en barnehage; ingen dag er lik den andre. Tror jeg ;)
Bra du har storkoset deg denne uka, og lykke til med all skrivingen! :D

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger