Kristiansundstur

mandag 19. oktober 2009



På torsdag reiste jeg og Christian hjem til Kristiansund, og kom hjem sent søndag kveld.
Det blir litt sånn; det var godt å være hjemme men godt å komme hjem også. Sånn er det når man har hjem to steder.

I løpet av langhelga har jeg vært sammen med familien, feiret bursdag med familien (28 stk var vi!), vært på tur i skogen og generelt sett bare hatt det kjempekos.

På torsdag var jeg på besøk hos søskenbarnet mitt og jentene hennes. Eldstejenta møtte meg i døra med sjokolade i hele ansiktet. Så skjønt. De hadde laget marsipanfigurer, og jeg fikk også være med å lage litt. Etterpå ble jeg med henne på badet mens hun satt i badekaret. Hun plaska så mye at det sprutet vann overalt. Ei herlig jente.

Fredag var jeg og Christian på bytur. Jeg kjøpte bare et par øyenskygger og litt "bli kvitt forkjølelsen så fort som mulig"-medisin. Etterpå dro jeg på besøk til mormor en tur. Det var koselig. Da spiste vi pepperkaker og snakket om alt mulig.

På lørdag feiret jeg og pappa bursdag. Da hadde vi (tradisjonen tro) invitert mine tanter, onkler, søskenbarn og bestemødre. Vi var tilsammen 28 stykker - det begynner å bli en stor familie. Bare de siste fire årene er det kommet til fem små; fire jenter og en gutt. Jeg har mange jeg kan leke med hvis jeg vil :D Og litjsøs tok bussen til byen bare for at vi skulle få møtes.
Sent på kvelden ble det litt råning på meg og Christian. Jeg orket ikke ut på byen siden jeg var så forkjølt.

Søndag dro familien på tur. Vi gikk et stykke til en naturlekeplass. Der grillet vi, lekte og hadde det kjekt.

Med andre ord har jeg hatt en kjempefin tur til Kristiansund. Dette innlegget kom litt senere enn planlagt. Det er travelt å ha praksis; 6 timers abeidsdag, møtetid og veiledning kommer i tillegg, på kvelden skal jeg skrive praksiskontrakt. I tillegg vil jeg også sette av tid til min kjære. Men dette skal bli bra uansett. Jeg har kost meg så langt, og bedre skal det bli. Jeg har jo taushetsplikt, men skal se om jeg skriver noen småord i løpet av perioden som ikke avsløver identiteter og sånn...


Meg på stådissa på naturlekeplassen


Det var et stort klatrenett der


Det var også ei blåseslengdisse


Christian klatra høyt opp i et tre


Det gjorde jeg også







Comments

4 Responses to “Kristiansundstur”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Så stor familie du begynner å få. Det er så koselig å se at familier vokser og holder sammen. Jeg har aldri bedt mine tanter til mitt bursdags selskap, men det høres ganske artig ut :) Jeg har noen livlige tanter ^^
Skjønne bilder :)
Ha en fin fin Onsdag! :D

Det hørtes ut som ei koselig helg :) Familieselskaper er alltid hyggelige, spesielt når man er så mange, og kanskje møter slektninger man ikke ser så ofte :)

sv: jaa det er kjempekjekt <33

Utrolig digg at du kjenner at du har valgt riktig da! Det er jo helt supert! :)

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger