Her er jeg igjen...

torsdag 19. november 2009

Nå er det alt for lenge siden sist jeg blogget skikkelig, men det har skjedd veldig mye i det siste.
Forrige uke hadde jeg fri fra skole og arbeid nesten hele uka. Jeg var bare på arbeid en liten tur på tirsdag. På onsdag var jeg på spillkveld hos ei i klassen. Da spilte vi "kortskalle" og jeg fikk lapper med "E.T." og "Hadeland Glassverk", jeg klarte til slutt å gjette begge to.

På torsdag reise jeg hjem til Kristiansund. Da ble jeg med mamma og venninnene hennes ut og spiste. Jeg og mamma bestilte hver vår porsjon grillet breiflabb med safransaus. Jeg var ikke så veldig begeistret for sausen, men fisken var kjempegod. Etter maten bestilte vi oss dessert også; ananas med chilikaramellsaus og vaniljeis - nam nam nam!

På fredag hjalp jeg mamma litt på jobb, klipte meg (masse!), var på besøk til søskenbarna mine som er blitt så store (9 mnd og 3 år) og fikk skrevet ferdig formingsoppgaven min.

På kvelden stakk jeg hjem til søskenbarnet/storesøstra mi. Da var det ost og kjeks-kveld med noen jenter. Det var kjempekoselig. Jeg sov over der, og dagen etter kom eldstejenta (3,8) hennes tassende inn til meg litt før klokka ni.
"Du har sovet i senga mi du, IE" sa hun.
Det var koselig å bli vekket av gullpia mi. Vi satt i senga hennes og spilte bildememory. Det var et bilde av en elg (hode og revir), og hun kalte den ganske bestemt ei "hjerne-ku".
Er det rart jeg er glad i barn?

Etter en deilig frokost ved kjøkkenbordet, kjørte vi til byen hvor vi møtte mamma, pappa og søstera mi. Vi dro på senteret, handlet litt og spiste litt mat. Det var kjempekoselig.
Senere dro jeg og søs på besøk til mormor. Jeg synes fremdeles det er litt uvant å bare dra på besøk til mormor, og ikke mormor og morfar. Jeg må vel bare gi det tid...

På søndag var det barnedåp til minstejenta til søskenbarnet mitt. Søstera mi er gudmor til henne, og jeg fikk æren av å være luefadder. Kjempestas synes jeg da.

Jeg reiste til Trondheim med båten igjen på mandag. Da så jeg en ny film; 17 again. Jeg hadde ikke spesielt store forventninger til den, siden Zac Efron har hovedrollen, men filmen overrasket. Den var både koselig og morsom. Tirsdag startet alvoret igjen med skole, det er alt for lenge siden sist. Jeg blir fort rastløs, og klarer ikke følge skikkelig med på tolkene engang. Det er heldigvis bare fire undervisningsdager igjen før praksis (og dette kaller man skole?)
Kameraet har jeg fremdeles ikke sett noe til. Jeg maser på dem hele tiden, men de beklager bare og sier det ikke er noe de kan gjøre med det. Nå har det vært på vei tilbake i en uke. Skal dra til byen og mase litt mer i morra tenker jeg. I går var det to måneder siden jeg leverte det inn -sånn skal det ikke være!
Jeg har shoppet litt i det siste da. Kan jo si det er som en kompensasjon for at jeg ikke får tatt bilder. Jeg har kjøpt et par svarte Converse (det har jeg hatt lyst på kjempelenge), to lange store cardigans (en grå og en lilla), en buksetights (mørk blå) og litt basistøy. Det føles godt med en noe fornyet garderobe. Og når jeg også har fått nye ørepropper som kan pynte ørene litt, er det nesten bare fryd og gammen her...


I går kjøpte jeg en boks perler på Biltema (sånn kjempestor med masse herlige fargeperler). Etterpå stakk jeg på Clas Ohlson og kjøpte sorteringsboks til perlene. Jeg satt i bilen og sorterte dem mens Christian byttet kjørelys i bilen sin. Jeg kjøpte også et puslespill på tusen brikker - håper jeg ikke har tatt med vann over hodet nå...


Solnedgang sett fra hurtigbåten
Nydelig soloppgang sett fra stuevinduet på loftet hjemme i Kristiansund
Soloppgang
På søndag kveld spilte jeg scrabble sammen med pappa. Vi vant hver vår runde.

Hvordan har den siste uka vært for deg?

Comments

3 Responses to “Her er jeg igjen...”
Post a Comment | Legg inn kommentarer (Atom)

Sv; Takk for de fine kommentarene! Blir så glad når jeg hører sånt :D

For en utrolig kul hårsveis! Jeg elsker hårfrisyrer som både kan være klassisk og rufsete :D Du passet veldig godt til det :)
Kortskalle er morsomt når man gir andre håpløse personer, men så klarer de det likevel :D

"Hjerne-ku", neei, så utrolig søtt! Overhodet ikke rart at du er glad i barn ^^
Luefadder? Den var ny :)
Så utrolig masse spennende og artige ting du har gjort :D
Lykke til med puslespillet!

Sv; Håper virkelig jeg kan bli en luefadder en gang, skaper minner :D Også kan du si "vet du, jeg er din luefadder". Så koselig!
Jeg har overhodet ikke tålmodighet til slike bilder, også blir jeg så redd.. Jeg er redd for at når jeg er ferdig og skal kanskje lage et bilde, så ødelegger jeg hele tingen. Haha, jeg burde kanskje kjøpe meg et puslespill bare for å lære :)
Hva skal du gjøre når du er ferdig med hele puslespillet? Legge det fra hverandre og putte det oppi eska igjen?

Sv; Puslespillmatte? Den var ikke dum!
Ok, takk for tipset om hvor jeg kan få tak i puslespill. Jeg har jo faktisk en storebror som jeg tror ikke har for mange puslespill :D Wow, ikke en dum ide, tuusen takk for den! Det er så vanskelig å finne på gave til ham :D

Legg inn en kommentar

Blir du engasjert, provosert eller har du bare lyst å skrive noe til meg? Så kjekt :o) Jeg skal svare så fort jeg har anledning...

 
STUDIETIDEN MIN. Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger